2 min read

Planningssysteem ontworpen voor de woonbranche

Planningssysteem ontworpen voor de woonbranche

Ondernemers in de woonbranche hebben dagelijks te maken met planningen. Als verkoper van bedden, banken, keukens e.d. bestelt u producten die op een later moment bij de klant worden thuisgebracht. Is het inrichten van een project geheel uw verantwoordelijkheid, dan heeft u ook te maken met het plannen van diverse werkzaamheden die elkaar moeten opvolgen. Een goede planning is een vereiste!

Zoals alles zich ontwikkelt, doen planningen dat ook. We zijn van papieren agenda naar (over het algemeen) Microsoft Outlook gegaan. Maar is dit wel het ideale systeem voor uw planning?

Eisen aan planningstool

Voor uw planning is het belangrijk dat u met meerdere personen moet kunnen communiceren. U moet op de hoogte zijn van de leverdatum die de leverancier communiceert over bestelde producten. Ook wilt u inzichtelijk hebben welke medewerker of zzp’er beschikbaar is op welke dagen. Met die informatie kunt u een planning realiseren.

U moet dus met heel veel mensen (agenda’s) rekening houden. In de praktijk betekent dit ook wel dat er regelmatig iets aangepast wordt (klus loopt uit óf in, vertraging op leveringen, niets menselijks is u vreemd…). Deze aanpassingen moeten verwerkt worden. Dit zijn allemaal eisen die gesteld worden aan een ‘tool’ waar u mee kunt plannen.

Planningstool woonbranche

U werkt dagelijks aan uw planning. U heeft een systeem gevonden om alle diverse klussen en de diverse personen in te plannen. En toch heeft LogicTrade een planningstool ontwikkelt in haar software. Waarom? Omdat het veel makkelijker kan dan Outlook u nu biedt. De woonbranche heeft zijn eigen kenmerken en LogicTrade kent deze kenmerken. Al deze kenmerken zijn verwerkt in de planningstool. Daardoor kunt u veel meer overzicht creëren en is de planning ook voor iedere medewerker eenvoudig uit te lezen. Én wat ook niet onbelangrijk is: omdat de planning geïntegreerd is, hoeft u geen gegevens meer over te schrijven of over te typen.

Haverkort-21
Timfinale-13

 

Specifieke kenmerken planning

Hierboven tipten we al een paar specifieke kenmerken aan, maar dit zijn er natuurlijk veel meer.
De planning is als volgt opgebouwd:

  1. Het planbord: In het midden staat het planbord. Daar gebeurt het!
    U kunt zelf bepalen wat voor u werkt: horizontaal of verticaal plannen.
  2. Kalender: eenvoudig op een datum klikken om de planning van die dag te maken of in te zien.
  3. Hulpbronnen: De middelen die u nodig heeft om te plannen. Denk hierbij aan uw vervoersmiddelen of medewerkers. U kunt iedere hulpbron een eigen kleur geven, waardoor u ook hiermee overzicht hebt.
  4. De planitems: de producten en/of diensten die u in moet plannen.
  5. Filters: boven de planitems kunt u met een filter bepalen welke items (afspraken, verkooporders, offertes of service) u wilt zien. Binnen deze items zijn er nog diverse specifieke filters, zodat u -indien gewenst- heel specifiek kunnen uitfilteren welke items u wilt inzien.

Planning maken

Alle planitems die u wilt plannen kunt u eenvoudig in het planbord slepen. U kunt van tevoren in het plansysteem aangeven wat de standaard tijd is die een planitem in gebruik neemt. Dit is natuurlijk altijd een grove schatting. Als u het item naar het planbord heeft gesleept, dan kunt u eenvoudig de tijd verlengen of verkorten door het item smaller of breder te maken.
Zo puzzelt u in korte tijd een sluitende planning in elkaar.

Overzicht

U kunt uw planning inzien per periode (dag, week, maand, etc). Dit geeft u een mooi overzicht, waardoor u ziet waar nog ‘gaten’ zitten.

Planning delen

Wanneer de planning klaar is, kunt u deze delen met uw medewerkers. Een rittenlijst kan worden uitgeprint of per mail (pdf-bestand) aan de medewerker worden verstrekt. Kiest u voor het verstrekken per mail, dan kunt u naast een begeleidend schrijven ook bijlagen (inmeetbonnen/werktekening, e.d.) en/of opmerkingen uit het systeem meezenden. Zo ontvangt de medewerker een complete en overzichtelijke planning.

Werkt u met de DeliveryAssist of WorkAssist van LogicTrade, dan kan uw medewerker de planning direct inzien op zijn mobiel of tablet.

Investeren in planningstool

We hebben u uitgelegd wat de planningstool van LogicTrade meer kan dan een standaardplanning. Door het kunnen plannen met een systeem dat hier helemaal voor ontworpen is, kunt u eenvoudig een sluitende planning opbouwen. Dit betekent een optimale planning die in een zeer korte tijd kan worden gerealiseerd en kan worden gedeeld met de betrokkenen. Dit zorgt voor grip op de zaak!

Benieuwd of de module Planning ook voor u voordeel oplevert?

Factuur met een online betaalverzoek

2 min read

Factuur met een online betaalverzoek

Digitaal een factuur sturen naar de klant is geen online betaalverzoek. Een betaallink in een factuur is dat wel! Bij LogicTrade is het mogelijk om...

Read More
Van kassa naar alles-in-één systeem

2 min read

Van kassa naar alles-in-één systeem

Als retailer beschikt u over een kassasysteem (een POS). POS staat voor Point of Sale, de plek waar de betalingen plaatsvinden. U scant en de klant...

Read More
Uw sales eenvoudig naar een hoger niveau tillen

2 min read

Uw sales eenvoudig naar een hoger niveau tillen

Meubel+is een platform voor de woonbranche, gericht op professionals die actief zijn in alle deelbranches op het gebied van wonen en projecten. Zij...

Read More