Kennisbank

Alle servicemeldingen in één overzicht

Written by Anoniem | Feb 1, 2024 7:41:21 AM

Het kan iedere ondernemer gebeuren, een levering van producten verloopt niet zoals gepland. Een bank waarvan het stiksel loslaat, een gordijn wat net te kort blijkt te zijn of een beschadiging op het product. Allemaal voorbeelden waarbij het belangrijk is dat je als ondernemer de juiste oplossing biedt.

Klantenbinding
Je wilt een tevreden klant, want een tevreden klant is een terugkerende klant én een ambassadeur van jullie bedrijf. Wanneer u als ondernemer de communicatie bij een defect op orde hebt, werk je aan een vertrouwensband met uw klant. De klant ziet dat je bezig bent met zijn probleem en zal daar dan ook begrip voor tonen. Daarom hebben wij in LogicTrade de Servicemodule geheel vernieuwd. Om nog beter aan te sluiten bij de wensen van nu.

Service is maatwerk
Iedere serviceverlening heeft een eigen werkwijze. Een verkeerd gestikt gordijn door de leverancier, een beschadigde fauteuil veroorzaakt door de bezorger, een tafel bestelt met de verkeerde poten door de verkoper. Drie voorbeelden van problemen, waarbij slecht één overeenkomst is: een klant die niet blij is. Omdat iedere servicemelding uniek is, zijn ook de betrokkenen per melding andere personen/bedrijven. Dit vraagt om maatwerk. Je wilt ondanks de vele betrokken personen en/of bedrijven wel in één overzicht kunnen zien wat de status is van alle servicemeldingen. Hoeveel betrokkenen er ook zijn, je bent altijd het eerste aanspreekpunt!

 

Verschillende flows in de servicemodule
Het start allemaal met het aanmaken van een servicemelding. Hiermee leg je een compleet dossier aan en van daaruit kun je de juiste communicatie voeren naar jullie klant, leverancier, of intern naar uw collega’s. In LogicTrade noemen we dit de verschillende routines. Het belangrijkste is dat deze module je werk uit handen neemt en je attendeert op afspraken die zijn gemaakt en waar u op terug moet komen. Het spreekwoord luidt niet voor niets: vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Je wilt een klant in afwachting niet vergeten.

Wie gaat dat betalen
Een goede service verlenen is één. Wie dat gaat betalen is twee… Over de gemaakte kosten worden natuurlijk afspraken gemaakt. Deze afspraken kun je ook eenvoudig verwerken in de servicemodule. Bij iedere servicemelding is het mogelijk om een factuur aan te maken (voor klant of leverancier) of een omruilings- of reparatiebon met daarin de financiële afspraken vermeldt. Het gemak van het alles-in-één systeem LogicTrade wordt ook hier erg zichtbaar. Geen extra handelingen!