2 min read
Waarom klanten voor LogicTrade kiezen
Waarom klanten kiezen voor LogicTrade software? Lees hier de zeven redenen. Geen dubbel werkWanneer er gewerkt wordt met LogicTrade is alles...
"Je ziet dat interieurwinkels steeds professioneler worden en efficiënter willen werken. De meeste winkels staan voor de keuze: meer personeel aannemen of automatiseren. Onderaan de streep is automatiseren vrijwel altijd de beste oplossing. Het levert niet alleen kostenbesparingen op in de zin van efficiëntie, maar je krijgt ook meer inzicht in je orders", zegt Sven.
Online blijft toenemen
Verder ziet hij dat consumenten meer openstaan voor online verkopen en dat winkels hier nog meer op proberen in te spelen. Toch loopt de interieurbranche achter op andere branches. "Online neemt zeker toe, maar fysiek neemt niet af. Oriënteren doet vrijwel iedereen via internet, maar interieurproducten online aankopen is vaak nog een brug te ver."
Het is volgens Sven onterecht om te zeggen dat meubelen niet geschikt zijn om online te verkopen. "Kijk maar naar een Wehkamp of Flinders, zij verkopen met groot succes meubelen online. Het verschil is dat zij vaak niet configureren. Ze verkopen een product maar in een paar verschillende kleuren, waardoor dit wat 'eenvoudigere producten' zijn."
Het verschil zit hem in de opties die een bedrijf aanbied. "Op het moment dat je online een matras tegenkomt die in 15 verschillende hardheden en 50 soorten kleuren verkrijgbaar is", legt Sven uit, "dan wil je hem toch echt even in het echt bekijken en ervaren. Vandaar dat het voor speciaalzaken lastiger kan zijn om meubelen online te verkopen."
Sven vervolgt: "Een plaatselijke schoenenzaak is makkelijker te vervangen door een webshop. Z'n winkel kan nooit concurreren met een Bol.com of Amazon. Een interieurwinkel daarentegen kan dat wel, omdat de beleving een erg belangrijke factor is. Daarnaast moet je niet vergeten dat mensen graag geadviseerd worden door een specialist."
Inspelen op ontwikkelingen
LogicTrade probeert met haar softwarepakketten in te spelen op deze ontwikkelingen in de woonbranche. In totaal heeft het bedrijf uit Staphorst ruim vijfhonderd retailers geautomatiseerd, waardoor het bedrijf de nodige ervaring in de woonbranche heeft op gedaan. "Wij kennen onderhand de bedrijfsprocessen. Ook weten we dat veel interieurwinkels een systeem nodig hebben dat rekening houdt met verschillende variabelen. Als je bijvoorbeeld een bank hebt die in honderd verschillende kleuren beschikbaar is, met tien verschillende pootjes en tien verschillende opstellingen, dan heb je al 10.000 verschillende opties. De systemen van LogicTrade zijn hier speciaal voor ontworpen."
Sven sluit af: "De complexiteit van de producten en de orderfouten kosten serieus geld. Als jij elke week een bank verkeerd besteld, dan kost dit je al snel een paar duizend euro. Met een ordercontrole zoals wij die aanbieden kan dit bijna niet fout. Dit scheelt je als winkelier een hoop geld. "
2 min read
Waarom klanten kiezen voor LogicTrade software? Lees hier de zeven redenen. Geen dubbel werkWanneer er gewerkt wordt met LogicTrade is alles...
2 min read
Digitaal een factuur sturen naar de klant is geen online betaalverzoek. Een betaallink in een factuur is dat wel! Bij LogicTrade is het mogelijk om...
3 min read
Het gebruik van online verkoopmiddelen heeft een enorme toevlucht genomen. Als ondernemer bent u genoodzaakt om een visie te formuleren over uw inzet...